Notabene Shoes

        
EN

Ny brand ambassadør

Den tidligere balletdanser og tv-vært er ny kampagnemodel for Notabene

top billede til blog oversigten

Det lå ikke i kortene for Cecilie Lassen at skulle tilbage til modens verden som model efter flere år på tv-skærmen som hhv. vært og skuespiller. Da muligheden bød sig for at blive ambassadør og kampagnemodel for Notabene - et brand som Cecilie har holdt af siden hun slog sine ungdomsfolder i København K - kunne den tidligere balletdanser og tv-vært dog ikke sige nej. Det er der kommet en smuk kampagne ud af, skudt af den anerkendte modefotograf Michael Falgren.

Blevet voksne sammen

For Notabene, der har eksisteret i over 20 år, var Cecilie Lassen et naturligt førstevalg, grundet hendes stærke karakter, viljestyrke og mod til at stå ved sig selv. For et brand, der aldrig har været fascineret af det ophøjede og polerede, men derimod henvender sig til et uhøjtideligt og modigt segment af kvalitetsbevidste kvinder der tør at gå egne veje, er Cecilie den perfekte ambassadør, netop fordi hun gør op med glansbilledet.

”Jeg valgte at sige ja, grundet Notabenes levedygtighed og at brandet ikke er en døgnflue. Notabene har evnen til at følge med tiden, samtidig med at have en stærk og genkendelig DNA, der hvor det klassiske og mere edgy mødes. Jeg har fulgt brandet, siden jeg slog mine ungdomsfolder inde i København K, på samme tidspunkt som Notabene slog dørene op for første gang. Notabene og jeg er på en måde blevet voksne sammen” siger Cecilie om samarbejdet.

Inspireret af Eurasien

Inspirationen bag SS19 kollektionen favner bredt med lige dele asiatisk legesyge og skandinavisk minimalisme, og de smukke billeder og den stemningsfulde video tager sit udgangspunkt i Eurasien som en underspillet reference. Fra lette silketørklæder der smyger sig om anklen, til multifarvede flettede lædermules der henleder til Tusind og én nat, og de rå cowboystøvler der trækker linjer tilbage til østens nordvest, nærmere bestemt Mongoliet. Denne gang nyfortolket i kombinationer af python, ruskind og læder. Kunstnerisk baggrund SS19 kampagnen har givet Cecilie Lassen rig mulighed for at tage sin kunstneriske baggrund med på set. ”Det var dejligt, at få lov at lege model igen efter alle disse år væk fra branchen, men denne gang også have indflydelse på vibe og æstetik og samtidig få muligheden for at tage mit sceniske og artsy ‘jeg’ med på set”. Det er da heller ikke svært at spore Cecilies sceniske baggrund fra balletverdenen i de kunstneriske billeder og video.

flere artikler

>>

Ved fortsat at bruge sitet accepterer du vores cookiepolitik. Husk at du til enhver tid kan tilbagekalde samtykket til behandling af cookies. Læs mere her.

ok