FÅ DET BEDSTE UD AF DINE SKO

For at du kan få det optimale ud af dit fodtøj, anbefaler vi dig, at du plejer og vedligeholder fodtøjet med de rette plejemidler.

Før fodtøjet tages i brug, skal det beskyttes med imprægnering mod fugt og smuds gerne tre gange. Alt fodtøj i skind, ruskind, nubuklæder, reptil og tekstil etc. bør altid imprægneres løbende. Fodtøj i glat skind bør regelmæssigt plejes med skocreme, i form af skosværte eller læderbalsam. Ruskind og nubuklæder bør regelmæssigt plejes med plejende sprays.

Brug altid det rette skoplejemiddel, som er beregnet til det materiale, skoene er lavet af, og som du er blevet anbefalet af Notabene. På den måde undgår du at beskadige dine nye sko.

Læg altid dine langskaftede støvler ned, når de ikke er i brug eller sæt papstykkerne helt ned i støvlen.

Benyt altid et skohorn til at påtage dit fodtøj. Skader som følge af manglende brug af skohorn ved påtagning af fodtøj, herunder ødelagte elastikker og nedtrådte hælkapper er ikke reklamationsberettiget. Tag altid dit fodtøj rigtigt af og brug ikke modsatte fod til at skubbe sko/støvle af, da dette kan ødelægge hælen.

Sørg altid for at få fodtøjet forsålet og hæleflikket i rette tid ved en skomager. Alle typer såler og hæle kan som regel forsåles og hæleflikkes, og fodtøj med lidt spidse snuder skal snippes i snuden.

Lyn altid lynlåsen på dine støvler helt ned når du tager dem af/på, så du ikke beskadiger lynlåsen. Brud på lynlåse under 5 cm fra lynlåsens bund, samt som følge af punktslitage ved at du slår skank, er ikke reklamationsberettiget.

Vær opmærksom på at syninger og lynlåse på sko/støvler evt. kan påføre skade på strømper/strømpebukser.

Der kan være overskudsfarve i alle skindmaterialer, såvel udvendig som indvendig. Der gives ingen garanti for at afsmitning ikke kan forekomme. Afsmitning kan afværges ved brug af imprægnering.

Der gives ingen garanti for påsatte pailletter, nitter, sten, knapper eller andre påsatte genstande.

Gem altid kvitteringen på dit fodtøj. Ved reklamation skal butik/webshop kontaktes hurtigst muligt, når fejlen ved varen opdages. Kvittering/faktura skal altid medbringes i tilfælde af reklamation.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du vedligeholder og plejer dit fodtøj bedst, eller hvilke produkter du skal bruge til dit fodtøj, er du altid velkommen til at kontakte butikken for mere information.